Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/661
Título : Recursos didácticos en el área de matemática para el desarrollo del razonamiento lógico de los niños y niñas del cuarto año de educación general básica, paralelos “a” y “b” de la u. E. Particular La Providencia de la parroquia Lizarzaburu, cantón Riobamba, provincia de Chimborazo, durante el año lectivo 2010-2011
Autor : Guarango Centeno, Sandra Isabel
Palabras clave : RECURSOS DIDÁCTICOS
ÁREA DE MATEMÁTICA
DESARROLLO DEL RAZONAMIENTO LÓGICO
DE LOS NIÑOS Y NIÑAS
Fecha de publicación : 2011
Editorial : UEB.FCE.CB
Citación : FCE_CB;77
Resumen : The present investigations have how finality focus the influence of recourses didactics in Math and you development in logical of children and thinks in alternatives for the best-better solutions of problems in the different works. This study was the investigation and description using inductive and deductive methods and I know the reality of work-teach in the class. The people objet of study was students and teachers of the Unidad Educativa “La Providencia”, of Riobamba, whit a “questions” demostred the influence of use of didactic recourses in area of Math of logical situations and form people positive with the better know and integral formation. This investigation has 4 chapters, in the first one finds the theoretical, legal and conceptual foundation, in the second chapter one finds the design of the investigation, the compilation and processing of information, as well as the used instruments. In the third chapter one finds the analysis, as well as the checking of the hypothesis, finally in the fourth chapter one finds the offer and several annexe.
URI : http://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/661
Aparece en las colecciones: Educación Básica

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción Tamaño Formato  
TESIS PDF ULTIMA.pdfArticulo principal3 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Los ítems de DSpace están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.