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Campo DC Valor Lengua/Idioma
dc.contributor.advisorQuintana, María Fernanda-
dc.contributor.authorChimbo Ruiz, Laura Piedad-
dc.date.accessioned2024-01-30T16:49:10Z-
dc.date.available2024-01-30T16:49:10Z-
dc.date.issued2024-01-30-
dc.identifier.urihttps://dspace.ueb.edu.ec/handle/123456789/6701-
dc.descriptionThe general objective of this research is to develop a marketing plan for the travel agency and tour operator "Galem Travel" canton Ambato Province of Tungurahua, focusing on the promotion and dissemination of the establishment. The method used in the research was mixed, a qualitative and quantitative approach was used, the technique of interviewing the general manager of the establishment was elaborated to know the current situation of the company after going through the pandemic, on the other hand the survey technique was used to know the characteristics of the consumer profile where the elaboration of a series of relevant questions was carried out that allowed us to obtain information necessary for the fulfillment of each of the objectives set out. To fulfill the third objective, a marketing plan proposal was developed analyzing the strengths, weaknesses, opportunities and threats of the company, in addition to a strategic SWOT matrix, and the development of marketing mix strategies covering price, product, place and promotion to focus on the key points that must be taken into account when entering to compete in the tourism sector the proposal was proposed with the purpose of contributing to the improvement and growth of the establishment, concluding that the results obtained were positive for the fulfillment of each one of them.es_MX
dc.description.sponsorshipPara dar cumplimento al tercer objetivo se desarrolló una propuesta de un plan de marketing analizando las fortalezas, debilidades, oportunidades y amenazas de la empresa además una matriz estratégico DAFO, y la elaboración de estrategias del mix marketing que abarca precio, producto, plaza y promoción para enfocarse en los puntos claves que se debe tener en cuenta al momento de ingresar a competir dentro del sector turístico que es un sector bastante amplio para desplazar en diversas áreas y por último el desarrollo de estrategias de comunicación para elevar el nivel de ventas, la propuesta fue planteada con la finalidad de aportar en el mejoramiento y crecimiento del establecimiento, dando por concluido que los resultados obtenidos fueron positivos para de ellos.es_MX
dc.language.isospaes_MX
dc.publisherUniversidad Estatal de Bolívar. Facultad de Ciencias Administrativas Gestión Empresarial e Informática. Carrera de Turismoes_MX
dc.relation.ispartofseriesFCCA.TU;36-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.subjectPLAN DE MARKETINGes_MX
dc.subjectTURISMOes_MX
dc.subjectESTRATEGIASes_MX
dc.subjectMARKETING MIXes_MX
dc.titlePlan de marketing para la agencia de viajes y operadora de turismo Galemtravel del cantón Ambato, provincia Tungurahua, año 2023es_MX
dc.typebachelorThesises_MX
Aparece en las colecciones: Turismo

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